KLASIČNI BALET
Mirna Sporiš rođena je 28. prosinca 1973. u Zagrebu. Srednju školu za klasični balet u Zagrebu završila je 1990. godine u klasi profesorice Nade Herceg te iste godine postala članica Baleta HNK u Zagrebu. Od 1993. je solistica, a od 2003. prvakinja Baleta. Od tada pa do danas otplesala je sve značajnije baletne uloge u klasićnom, modernom i folklornom stilu. Godine 2013. upisuje kao prva povijesna generacija studij Baletne pedagogije pri ADU, te je diplomirala 2016. u zvanju Baletnog pedagoga. Završni rad na akademiji bio je presjek inscenacija Orašara kroz zagrebačku povijest. Te iste godine održana je izložba o Orašaru u MUO Zagreb u kojem je sudjelovala kao jedan od glavnih vanjskih suradnika na tu baletnu tematiku. Kao mentor uspješno radi s mladim profesionalnim i amaterskim plesačima. Koreografirala je nekoliko kraćih baletnih minijatura. Godinama surađuje s privatnim baletnim i plesnim studijima diljem zemlje. Sa svojom matićnom kućom gostovala je po cijelome svijetu. Dobitnica je brojnih nagrada za baletna dostignuća. Snimila je i nekoliko kraćih baletnih dokumentarnih emisija, koje vjerno prikazuju život baletnih plesača.
Namjera je plesnog studija Liberdance u suradnji s prvakinjom zagrebačkog HNK Mirnom Sporiš upisati u ovoj 2019./2020. sezoni početne i napredne tečajeve Klasičnog baleta.
Odabir klasičnog baleta je izazov koji intrigira svakog polaznika zbog svog specifićnog načina rada koji obuhvaća rad cijelog tijela. Motoričke, aerobne vježbe klasičnog baleta gdje se kukovi, koljena i stopala okreću prema van iziskuje mnogo dugogodišnjeg strpljenja i predanog rada. Gornji dio tijela mora biti potpornji stup te pogotovo trbuh kao epicentar tijela i balansa u plesu. Namjera je postići nogama ritam a rukama pratiti meodiju glazbe. Dobiti mekoću u rukama i srabilnost u nogama želja je svakog plesača. Vježbanje uz glazbu tjera plesače da osim što moraju pamtiti redosljed koraka u određenoj vježbi moraju i slušati ritam. Ćeste promjene ritma i taktiziranje povečava plesačeve sposobnosti kod savladavanja plesa, njegovu harmoniju, koordiniranist i sklad pokreta.
Početni tečaj klasičnog baleta upisivao bi se semestralno. Osnove baletnih pozicija, koraka i vježbi na podu i uz štap dobar su temelj za polaznike koji se prvi put susreću s baletnim vježbama. Oni polaznici koji bi svladali korake i osjećali se sigurnijima, moći će se prebaciti u napredniju grupu tijekom drugog semestra. Vježbe su u trajanju od sat i pol.
Napredna grupa su obićno polaznici koji su se već susretali ili pohađali neki od tečaja klasičnog baleta. Baletne vježbe u trajanju od sat i pol sadrže vježe na štapu i sredini te skokove. Težina i kompleksnost koraka određivat će sam pedagog ovisno o mogućnostima grupe.
Masterclassovi grupni ili privatni, održavali bi se po dogovoru s baletnim pedagogom i muzičkim korepetitorom. Satovi bi tada dobili punu dimenziju kako ih izvode profesionalni plesači.
Zamolba pedagoga je da polaznici dolaze malo ranije prije samog početka baletnog classa kako bi pripremili svoje tijelo raznim vježbama rastezanja. Bilo bi poželjno da odjeća bude baletna/sportska, elastična, mekana, udobna i ne preširoka, kako bi se linije tijela ocrtavale radi boljeg pregleda rada. Pod obuću se podrazumijevaju mekane baletne papučice. Kosa uredna i svezana u rep ili punđicu. Nakon sata preporuka pedagoga je ostati jos par minuta u dvorani i opustiti tijelo od napetosti koja se dešava prilikom vježbanja.
U slučaju nemogućnosti dolaska pedagoga na sat, polaznici će biti obaviješteni o adekvatnoj zamjeni.
Pedagog: Mirna Sporiš
Početna grupa
Srijeda od 17,00-18,30
Srednja grupa
Pon i čet. Od 17,00 do 18,30
Vjerujte našem dugogodišnjem iskustvu i upišite se u Liberdance. Dobro došli u svijet klasičnog baleta!

